Njuter i Dalarna

Hallå finisar!
Förlåt för att jag inte har bloggat men i fredags så åkte vi upp hit till Dalarna för att hämta pissnissen och för att Emma och Jacob skulle hit upp. Hann lixom inte förstå att vi skulle åka tidigt på fredagen så jag packade ner datorn uan att berätta, hehe. Emil är på kalas just nu så mamma, pappa och Emil åkte hem tidigt i morse, strax efter 8 för att hinna till kalaset men jag är kvar här med farmor och farfar :D
 
I fredags när vi kom så fick vi lite fika för vi var här till halv 4 typ och det var bra väder mot vad det har varit när mamma och pappa hade semester, haha, häll regn deras 2 första semester dagar :P På kvällen satt vi ute och åt grillat kött med egen potatis, Jessica-potatissallad, grillade grönsaker och vitlöksbröd, haha, men gott var det!! ;)
 
Igår plockade jag, mamma och farmor 5 liter hallon från vår buske och så gjorde jag en smulpaj av 1 liter, mumms! Jag tog upp alla mina grejer till farmor och farfar för jag sov hos dem inatt eftersom min familjs skulle åka så tidigt. Sen vid 5 åkte vi upp till Emma och hennes familj på kräftskiva/knytkalas, det var så himla gott med kräftor och räker :D Och till efterrätt blev det hallon-smulpaj igen, hehe, men det är så gott så det kan man inte få nog av, hihi. Super trevligt var det i alla fall ;)
 
Imorse vaknade jag när mamma kom upp hit vid 8 så jag kunde säga hejdå till dem. När dom hade åkt gjorde vi frukost och åt tillsammans vilket händer väääldigt sällan, haha, de vaknar vid 8 och jag typ 10, hehe, men nu ska jag vänja mig vid att gå upp tidigt så ska nog be farmor väcka mig vid 8 varje morgon :) Sen gick vi ner och städade i Gula huset efter mamma och pappa och sen efter hyresgästerna i bagarstugan. Vi var klara typ 11 och då fikade vi och jag tog resten av hallonpajen med vaniljsås och farmor-saft, mmmm! Sen runt 12 cyklade jag till Emma så gock vi ut med grannhunden som är sååå söt :D Men de ska också åka hem idag så jag gick hem vid 2 och då bjöd vi över Carol och hennes syster Sharon från USA på fika, så nu har jag pratat lite engelska också ;)
 
Nu pågår ju final matchen i handboll med Sverige så ska nog bara kolla några bloggar och sen se på matchen! Hoppas ni mår bra och att ni också har ett mysigt väder :D PUSS & KRAM
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0