Segling

Idag var första dagen vi fick tillgång till segelbåten som vi har hyrt denhär veckan :) Så vi var ut och prov seglade hela dagen idag och det var super roligt!! Jag kunde lite sen innan när vi seglat i våran jolle men nu har jag lärt mig lite mer, jag fick köra när vi kryssade (körde i motvind), fick veta att stora båtar, t.ex waxholmsbåtar inte vejar för någon båt, sen är det seglarna som har företräde och sist båtar som går med motor (även seglisar om de kör med motorn) och en massa mer. Vi stannade och åt precis brevid en farled så det guppade massor så vi fick hålla i talrikar, glas osv, haha. Men det var riktigt skojigt, längtar verkligen till nästa helg då vi ska vara borta torsdag till söndag :D Vad har ni haft för er idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0