Stockholm Marathon

Igår så ringde klockan 8.30 och då åt jag lite fil och klädde på mig varma kläder och jag och pappa packade ner super varma kläder så det känndes som att jag skulle till alperna och vandra i 20 minusgrader, haha. Åkte in till centralen och mötte mina kusiner och deras mamma så väntade vi på Åsas kompis också. När hon kom så åkte vi till Clarion hotel där mina kusiners mamma jobbar och där Marathon löparna springer förbi 2 gånger. När vi kom fick vi hotelfrukost :D Det var jätte gott, frukt, nybakat bröd, croasinter (?) och nutella, mumms!! Sen satte vi oss och väntade på att chefen skulle komma och ge oss arbetsuppgifter. Jag satt i en "elak boss" stol och det saknades bara katten, haha.
Vi fick massa roliga arbetsuppgifter :) Först skulle vi blåsa upp ballonger med helium och så testade vi att suga in och vi lätt super roligt och skrattade massor, haha. När heliumet tog slut ovanligt fort sprang några andra som också jobbade och köpte mera och under tiden klistrade vi på Clarion lappar på bananerna och gick runt och gav till folk som gick :) De första löparna kom 12.30 och då tog vi bananer och höll ut löst åt dem och i början gick det trökt för det var ju alla satsare som kom först men sen ville typ alla ha, hehe. Men Jag gav bananer i slutet, ibörjan delade jag ut ballonger :D
De springer 4.2 mil och jag var död efter 1 mil, haha
När heliumet hade slutat verka i balongerna och bananerna var slut så gick vi in och tog te och värmde upp oss. Och efter en stund så fick vi gå till personal matsalen och äta, det var lasagne med kykling i och et trevligt salladsbord, de hade till och med efterrätt och det var inget mindre än CUPCAKES, de var jätte goda! ;) Vi satt och pratade och skrattade i typ 45 minuter tills det var dags att städa ett jättestort rum där det skulle vara tenta idag och de som hade varit där innan hade inte städat efter sig... Men det gick riktigt fort när vi var 10 pers.
När vi var klara med städningen så gick vi till kontoret och så berättade chefen lite om deras hotel och så. Och så fick vi vår betalning, man fick välja mellan 2 nätter där, frukost och 2 spabiljetter + 2 frukost biljetter som man kan använda när som hellst eller så kunde man välja ett presentkort på massa olika affärer + 2 frukost biljetter där också. Jag valde presentkortet för övernattningen var bara på det hotellet så då fick jag 400 kronor på 2 valfria butiker :D
Det var faktist jätte roligt hela dagen! När vi var klara gick jag i stan en stund Med Åsa och Niklas (mina kusiner) för de skulle på restaurang nästan direkt efter så det var onödigt för dem att åka hem så vi kollade i massa butiker och vid 17 så åkte jag hem för jag blev verkligen kokvarm, haha. Och när jag kom fram köpte jag godis, tog ut pengar och sen åkte jag och pappa och köpte pizza och sen såg vi på mästarnas mästare och sen en film "The freedom writters" tror jag den hette :)
Svart toapapper som luktade gott och häftigt handfat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0